Också i år 2026
juni 11th, 2026Jag vill ändå skriva
juni 11th, 2026Här efter lång tid
juni 11th, 2026Gott nytt år 2024
januari 1st, 2024Über meinen Blog
april 3rd, 2023Året 2023
april 3rd, 2023Nytt coronautbrott
augusti 16th, 2021Det nu rådande Coronaläget här i Japan verkar vara på väg att förvärras dag för dag trots många vidtagna regeringsåtgärder och folkens samarbete. Jag hörde att antalet coronasmittade per dag i huvudstaden Tokyo översteg 5000 personer förra veckan. Jag är ganska överraskad över att den nuvarande smittonivån av covid-19 i hela Japan är vida högre än förra månadens och jag tycker igen att det här infektionstillståndet i världen är onormalt. Jag hoppas på att effektiva läkemedel mot covid-19 kommer att utvecklas inom kort. Jag tänker inte gå någonstans åtminstone innan årets slut emedan jag vill undvika coronasmitta och behålla en god hälsa. Alltså ska jag göra inomhusarbetet med datorn som någonsin för att behålla de monetära inkomsterna. Årets regnmängd i det här landet verkar vara rekordartat stor. Det regnade enormt mycket här och där i denna månad som om regntiden vore tillbaka. Därigenom har temperaturen fallit till en viss grad, men det är inte så svalt som förväntat. Nu klockan 16 är det 24.6 grader i mitt rum, men det blir ofta varmare till omkring 30 grader även om det är midnatt. Jag måste ändå tillbringa tid i ett sådant sommarväder, varför jag känner mig något stressad när jag tänker därpå. Således sover jag jättemycket varje dag.
Numer mitt i sommaren
juli 5th, 2021Coronaläget i Japan ser tydligen ut att ha blivit ännu dåligare än förra månaden enligt nyheter som jag tittade på. Smittoläget i mitt område tycks emellertid vara nästan inte annorlunda än någonsin tidigare. Jag och mina familjemedlemmar har inget överhängande problem med hälsotillstånd, men jag är så himla trött varje dag på den starka fuktiga sommarhettan som håller i sig sedan årets majmånad.
Jag har inget konto på Facebook och jag använder inte Instagram, men jag har mitt eget YouTube-konto här : https://www.youtube.com/user/YZWTS/playlists
Mitt Twitter-konto är här, men nästan allt av mina handlingar på Twitter är Retweet. Jag pratar inte så mycket där : https://twitter.com/eutens_a1a
Jag heter Tenshi (ängel) eller Tehnschy på YouTube och Twitter. Det här namnet betyder min animerade kvinnliga favoritkaraktär som visas i japansk anime kallad AngelBeats. Hennes namn är Kanade Tachibana. Denna flicka kallas Tenshi (ängel) i den animerade berättelsen. Om ni är intresserade av denna karaktär och anime AngelBeats, då kan ni se några få engelskskrivna förklaringar över henne här : https://angelbeats.fandom.com/wiki/Kanade_Tachibana
Blivit smittområde
maj 24th, 2021Nu i min 11800 befolkningsstad finns åtta coronasmittade personer sedan den 10 maj 2021 som var den första coronasmittdagen i min stad. Således oroar jag mig för att smittorisken numer finns riktigt nära mig på grund av mutantviruset. Det ska nästan inte finnas någon möjlighet att jag kan vaccinera mig mot covid-19 eftersom jag har några allergier mot mat i den svaga kroppen. Även ifall att jag kan få vaccinationen, då ska det bli nästa år. Jag är ganska överraskad över att vårens slut och regntidens början är komna så här tidigt. Och därigenom verkar årets sommar komma mycket tidigare än någonsin. Och jag önskar så att smittoläget må bli ännu bättre innan sommarens slut.







