BloggProffs

Arkiv för ‘svenska’ Kategori

Jag ska använda den här bloggen också nästa år

torsdag, juni 11th, 2026

Eftersom jag känner mig som att min plats är här.

YouTube Preview Image

Också i år 2026

torsdag, juni 11th, 2026

Jag tittar ibland på anime så här.

YouTube Preview Image

Jag vill ändå skriva

torsdag, juni 11th, 2026

Jag vill ändå skriva om olika saker när jag har någon tid.

YouTube Preview Image

Här efter lång tid

torsdag, juni 11th, 2026

Jag märkte nyligen att jag kan ändra kontonamnet på YouTube, men jag har inga planer på att göra det. https://www.youtube.com/user/YZWTS/playlists

YouTube Preview Image

Gott nytt år 2024

måndag, januari 1st, 2024

Jag skriver här nu efter lång tid därför att jag var alltid upptagen i året 2023 med hopp om att det här året 2024 kommer att vara bättre dagar för mig och mina vänner och människor som hoppas på stillhet i världen.

YouTube Preview Image

Året 2023

måndag, april 3rd, 2023

Jag hoppas så att det kommer att kunna sägas att året 2023 ska ha varit bättre än någonsin för många människor som lever i svårigheter.

YouTube Preview Image

Nytt coronautbrott

måndag, augusti 16th, 2021

Det nu rådande Coronaläget här i Japan verkar vara på väg att förvärras dag för dag trots många vidtagna regeringsåtgärder och folkens samarbete. Jag hörde att antalet coronasmittade per dag i huvudstaden Tokyo översteg 5000 personer förra veckan. Jag är ganska överraskad över att den nuvarande smittonivån av covid-19 i hela Japan är vida högre än förra månadens och jag tycker igen att det här infektionstillståndet i världen är onormalt. Jag hoppas på att effektiva läkemedel mot covid-19 kommer att utvecklas inom kort. Jag tänker inte gå någonstans åtminstone innan årets slut emedan jag vill undvika coronasmitta och behålla en god hälsa. Alltså ska jag göra inomhusarbetet med datorn som någonsin för att behålla de monetära inkomsterna. Årets regnmängd i det här landet verkar vara rekordartat stor. Det regnade enormt mycket här och där i denna månad som om regntiden vore tillbaka. Därigenom har temperaturen fallit till en viss grad, men det är inte så svalt som förväntat. Nu klockan 16 är det 24.6 grader i mitt rum, men det blir ofta varmare till omkring 30 grader även om det är midnatt. Jag måste ändå tillbringa tid i ett sådant sommarväder, varför jag känner mig något stressad när jag tänker därpå. Således sover jag jättemycket varje dag.

YouTube Preview Image

Numer mitt i sommaren

måndag, juli 5th, 2021

Coronaläget i Japan ser tydligen ut att ha blivit ännu dåligare än förra månaden enligt nyheter som jag tittade på. Smittoläget i mitt område tycks emellertid vara nästan inte annorlunda än någonsin tidigare. Jag och mina familjemedlemmar har inget överhängande problem med hälsotillstånd, men jag är så himla trött varje dag på den starka fuktiga sommarhettan som håller i sig sedan årets majmånad.

Jag har inget konto på Facebook och jag använder inte Instagram, men jag har mitt eget YouTube-konto här : https://www.youtube.com/user/YZWTS/playlists

Mitt Twitter-konto är här, men nästan allt av mina handlingar på Twitter är Retweet. Jag pratar inte så mycket där : https://twitter.com/eutens_a1a

Jag heter Tenshi (ängel) eller Tehnschy på YouTube och Twitter. Det här namnet betyder min animerade kvinnliga favoritkaraktär som visas i japansk anime kallad AngelBeats. Hennes namn är Kanade Tachibana. Denna flicka kallas Tenshi (ängel) i den animerade berättelsen. Om ni är intresserade av denna karaktär och anime AngelBeats, då kan ni se några få engelskskrivna förklaringar över henne här : https://angelbeats.fandom.com/wiki/Kanade_Tachibana

YouTube Preview Image

Blivit smittområde

måndag, maj 24th, 2021

Nu i min 11800 befolkningsstad finns åtta coronasmittade personer sedan den 10 maj 2021 som var den första coronasmittdagen i min stad. Således oroar jag mig för att smittorisken numer finns riktigt nära mig på grund av mutantviruset. Det ska nästan inte finnas någon möjlighet att jag kan vaccinera mig mot covid-19 eftersom jag har några allergier mot mat i den svaga kroppen. Även ifall att jag kan få vaccinationen, då ska det bli nästa år. Jag är ganska överraskad över att vårens slut och regntidens början är komna så här tidigt. Och därigenom verkar årets sommar komma mycket tidigare än någonsin. Och jag önskar så att smittoläget må bli ännu bättre innan sommarens slut.

YouTube Preview Image

Vintern 2021 har tagit slut

lördag, mars 27th, 2021

Årets februarimånad här i Japan tycktes vara något lugnare i ett förhållandevis bättre coronaläge jämfört med dess läge i januari 2021, men nu i mars 2021 började igen coronasmittspridningen som någonsin oroat människor. Min vaccination tycks inte kunna komma innan juli 2021 på grund av brist på Comirnaty-vaccinet mot covid-19. Astra-vaccinet är inte godkänt än i Japan. Jag kommer förmodligen att ha ingen tid att gå och se körsbärsblommor eftersom jag måste arbeta hemma varje dag. Numer är tiden som kan sägas att det blivit vår, men den lätta vinterkylan är fortfarande kvar ibland på natten. Rumstemperaturen kring mig är mellan 13 och 20 grader. Nu är det 20.8 grader varmt. Jag känner mig lite trött på den fuktiga värmen.

YouTube Preview Image

Skapa din egna professionella hemsida med inbyggd blogg på N.nu